18 вер. 2013 р.

Про Андріївський узвіз і дитячі пелюстки

     Колись, років десять тому, їздили ми з дружиною в пологовий будинок здаватися. Валіза з дитячою одежею, пелюшками-сорочечками, прозора тека з документами, вагітні жінки на лавці в ряд... — одне слово, сказали нам, що рано приїхали. Ще треба почекати тиждень-другий.
     Вийшли з дверей, в руках важкі валізи, — й що далі? Дружина сама залишатися не захотіла. Відвезли речі на квартиру до бабусі, а самі через весь Київ направилися на Андріївський узвіз, де я продавав картини знайомих художників.
     На алейці на дніпрових схилах було страшенно зелено й душно. Дружина приткнулася на стільчику під картинами. Збиралася гроза.
     Я ходив туди-сюди по алейці, виглядав покупців... озирався на дружину... — й майбутнє видавалося оповите туманом.

     На узвозі ми з дружиною якось минулого літа й познайомилися. Я стояв з картинами, вона продавала свої роботи з бісера й китайської каліграфії. Мені в ній сподобалися фігура, блакитні очі й те, що була вона такою, якою є, й займалася тим, чим хоче, — а не тим, що хочуть від неї інші. Тоді я теж намагався бути самим собою й іти в житті своєю стежкою. Пішов з газети й писав роман.
     Й зараз, озираючись назад, я не можу впевнено сказати, що вчинив правильно, — в тому сенсі, що пішов з роботи. Роман я таки дописав і його перша частина була надрукована в журналі. Однак потім узявся перероблювати, й так не доробив до цього часу. Хоча й були певні успіхи на літературній стезі, не можу сказати, що я відбувся, як письменник. Твори все ще дописуються й дороблюються, плани виникають усе нові й нові, й кінця-краю цьому не видно.
     Однак є дружина, є діти, які виростають і формуються, як особистості, — й це головне.
     До речі, той день на Андріївському узвозі, коли вагітна дружина неприкаєно сиділа під картинами й на небі збиралися хмари, видався напрочуд вдалим. Як зараз пам’ятаю, продав три чи чотири великі картини. Знімав картину зі стелажу й тремтливими руками, щоб не сполохати удачі, загортав в целофановий пакет і склеював скотчем, а поруч уже стояв новий покупець...
  

      
   

       
     
     
  
     

Немає коментарів:

Дописати коментар